Hadiah Yang Paling Perempuan Suka

by Zoul on 08 March 2009

Aku tak taulah samada anda, lelaki diluar sana telah ada yang punya, sedang cari untuk dipunya atau tak ada siapa yang sudi untuk dipunya. Tetapi untuk mereka-mereka yang sudah berpunya {isteri, tunang, aweks atau sedang mengusya}, pernah tak anda terfikir untuk memberi hadiah buat pasangan anda. Tidak kiralah untuk sambutan apa hadiah tersebut. Selalunya.. buat yang sedang bercinta, waktu ini lah kaum lelaki rajin memberi hadiah. Sanggup makan maggie selama setengah bulan semata-mata untuk membelikan hadiah yang 'grand' buat sidia.

Tetapi bila dah berumah tangga, jangan kan hadiah.. tarikh lahir isteri pun silap haribulan boleh terlupa. Ho ho buat kaum Adam jangan marah he.. ni kenyataan yang perlu diakui tau.. Tetapi, ada juga yang baik, hingga isteri/awek tak tau hadiah yang diberi tu sempena apa, sebab setahun hingga 14 kali beri hadiah {ayat nak jaga hati ni}.

Ok.. bercakap tentang memberi hadiah buat gadis/wanita yang tersayang, selalunya silelaki ni kurang peka apa hadiah yang patut diberi. Lelaki selalu beranggapan hadiah yang mahal merupakan pilihan sidia.. betul ke? Kita cuba lihat, kalau soalan ini ditanya pada lelaki dan wanita.. apa jawapan mereka.. {aku kutip dari sebuah forum} Aku buat kepada dua bahagian, lelaki dan perempuan..

Soalannya: Apakah hadiah dari pasangan anda yang paling anda impikan?

Jawapan perempuan:

1-Barang kemas atau bunga, terutamanya bunya rose

2-Novel cinta

3-Ciuman, pelukan, cinta, pendengar yang terbaik, dapat berbual dengan selesa, bunga dan cokelat atau pun rantai leher

4-Barang kemaslah..!!

5-Bunga.

6-Jangan anggap semua gadis atau wanita itu suka dengan bunga atau cokelat, bagi saya lebih baik barang kemas melainkan wanita yang dikenali tu memang tak suka barang kemas.. pelik sikit tu.. ha ha

7-Semuanya bergantung pada seseorang gadis atau wanita itu tapi saya belum pernah jumpa gadis yang menolak bila diberi barang kemas..

8-Kredit kad yang saya tak perlu fikir tentang nak bayar balik.

9-Kad ATM pun tak saya tak kisah..

10-Frame gambar, lilin yang diukir, losyen atau apa-apa barang untuk gadis.

11-Tiket konsert pun ok kan.

12-Shopping tanpa had..


Soalannya: Pada pendapat anda apakah hadiah kepada pasangan anda yang paling sidia impikan?

Jawapan Lelaki

1-Bagi hadiah kereta.. mesti dia suka

2-Aku hantar bunga setengah kedai pada dia

3-Saya takkan membelanjakan lebih dari RM20.00 untuk membelikannya hadiah.

4-Teddy Bear atau keychain

5-Saya belikan apa yang saya mampu pada waktu itu.. saya tak mahu sebab nak berlebih kemudian saya nampak macam papa kedana makan maggie jer.

6-Saya belikan barangan Gucci, chanel.. coach atau apa-apa saja lah.

7-Bagi bunga yang masih fresh dan wangi

8-Aku pernah belikan makwe saya kucing sebab dia suka kucing..

9-Tak mahu belikan apa-apa yang bernyawa atau mahal

10-Ipod, mp3.... pun boleh juga

11-CD...kot

12-Kenapa mesti nak beri hadiah.. dia tak pernah bagi aku hadiah pun..

Ok sekarang boleh tak anda bayangkan, yang mana satu jawapan di atas tu sesuai dengan anda atau pasangan anda? Atau mungkin ada yang lain...

{ 38 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

dia suka teddy, keychain, cincin, rantai leher n bunga...

='(

tgh bergaduh dgn dia la skg... sedih bila kenangkan menda nie... hadiah2 yg dia suka...

Jard The Great said...

haha.... aku paling suke dihadiahkan 'makanan'..

chekgu Bani Hassim said...

aku bagi jiwa raga aku je..
kan lebih ikhlas dan bermakna...
lebih priceless...hehe

unknown said...

perkara paling aku suka ialah 'makan free'

siyes, sedap dan kenyang sbb x payah kuar duet sdr

eira said...

eira suke bunga..
brgntg pd keikhlasan die la nk bg apa..
xsuka mengharap pd awal perhbgn..


:)

Anonymous said...

sy mahu DIA shj..
juz him...
itu hadiah yg tbaik~

Zoul said...

AHMADSUFI6177

Bila dekat ader ajer benda yg buat bertekak.. bila jauh, mulalah rasa rindu semacam.. waktu ni silap haribulan jantan pun meleleh air mata heh..
Tapi tak per.. pg lah pujuk.. "mengalah bukan.. kalah"...

Zoul said...

Jard The Great

Bawak ajer pg kenduri kawen... bleh ker?

Zoul said...

Chekgu BaniHassim

Huih ada gaya romeo nih.. ayat buat aweks cair tuh.. he he

Zoul said...

KhairiL's

Jgn banyak sgt nanti ..roi .. kih kih

Zoul said...

eira

Beruntung sapa jd aboy eira nih.. tak cerewet rasanya.. ehem ehem

Zoul said...

mieya

DIA huruf besar tu.. ada lain makna ker?

naz.MUN said...
This comment has been removed by the author.
naz.MUN said...

brg kemas.??!!
eauu
gadis gilaa
muahahaa
bak meh ceklat/eskim(even yg 20sen tuu) && i'll smile till my ear
sng tak.??
hahaa

::alifdalmim:: said...

kalo tnya aku..aku tak kisah dan tak penah minta pun pd si 'dia'..asalkan dia setia dan tak tinggalkan aku selamanya..

'dia' pernah hadiahkan iPod masa bfday aku..dan aku rasa teramat bodoh dan sengal bila aku biarkan pencopet sialan curik dr bag aku!!..

Zoul said...

ouh.NAZ

Wa ka ka.. gadis gila ko kata.. kalu dh cintan cintun, dia mintak satu silap haribulan ko bagi tiga... huhuhu..

Zoul said...

:: Alif :: Dal :: Mim ::

Taun ni ada besday lg kan.. mintak lg satu la kt dier.. amacam.. stuju?

Anonymous said...

aku takde awek n pasangan ag..
mana laa aku tau semua benda nih..
huhu..
naif sungguh aku dgn hal2 ini..

CikJa said...

hhoohoho.. kalu cikja*ehem2 memandang besday ari nie*.. cikja nak cupcake yang cecantik tu.. hahahhaha

Anonymous said...

Hadiah paling sadis aku penah dapat dengan BF aku dulu ialah sebotol minyak cap kapak.

Sebab apa?? Sebab masa bthday aku, aku sakit perut. Puaslah BF aku ajak kuar...tapi aku elak. Aku mmg tak tahan sangat masa tu....sakit giler perot aku....

Last2 dia sindir aku...dia bagi minyak kapak plak...


Masa tu aku rasa, macam dah sampai tahap aku nak buat report teledera atas dakwaan penderaan mental...

Ahaks..

patungcendana said...

aku suka orang yang bagi hadiah tu...tak nak hadiah dia...hehehe

salam maulidur rasul...:-)

Zoul said...

Jaws

Pada aku naif dgn benda ni boleh maaf lagi tp kalau naif camana nak cari duit... tu masalah besor tu... he he

Zoul said...

_ciK ja_

Oih yer ker.. selamat menyambut hari kelahiran yang ke___ . Semoga panjang umur dan murah rezeki.. Perhatian.. ada sesapa yg boleh menyumbang cup cake?

Zoul said...

arryani

Masih simpan lg ker botol tu..?

Zoul said...

patungcendana

Kena beli kotak ngan bungkusan yang besor nih.. buat balut orgnyer.. har har har

GeNeRaSi MaLaYSia said...

teman plg suke jwpn no. 3 dari pihak perempuan..hohoho..

Anonymous said...

hehe.. kalau aku, aku lebih suka memberi hadiah buatan sendiri..
nampak keikhlasan disitu.. huhu

Zoul said...

GeNeRaSi MaLaYSia

Hmmmm... Aku pun rasa cam best jer... he he

Zoul said...

menteil

Buatan sendiri yer.. Buatan tangan ke buatan apa? Hmmm.....

Anis Mohd said...

bg kereta ?
wow .. hebat tuh ..
menarik m'baca nya ..
x de sape nk bg banglo sebijik ke ?
hahaaaa

TnZ said...

aku dpt cincin n rantai emas putih..hihi sgt sukaAaaaaaaaaaaaa, tp tgh fikir nk bg dia ap..no idea n no money

Unknown said...

x kisah..asalkan my bf iklas nk bg..x yah mntk2
but rasa bertuah coz my bf mmg jenis yg sweet sgt
plg latest die hadiahkan cincin emas
n next die ada janji nk hadiahkan hp br.
so hapyyy..;)

Anonymous said...

hadiah yg aq inginkn adalah sayang die untuk aq.. aq nk dye sayang aq selamanya..e2 la hadiah yg pling berharga n kekal forever..
LOVE U FOREVER SAYANG !!!

Unknown said...

Hadiah...Hadiah...Hadiah utk wanita sahaja!!!

Menghadiri Kelas Penjagaan Kulit & Asas Makeup

Kelas ini diadakan tanpa bayaran! Anda boleh menghadiahkannya utk diri sendiri/keluarga/teman bila2 masa..dimana sahaja anda berada...

Ikhlas dari saya...
Email Nama, No.Tel ke azza.royale.mk@gmail.com

"Sharing is Caring"

Im Mdhafizz said...

Saya suka Teddy Bear!!
Kuala Lumpur, Malaysia
Anda Mengalami Masalah Berikut? *kekurangan idea untuk membeli hadiah tersayang? *kesukaran mencari Big Teddy Bear yang besar tapi murah? *susah membawa Big Teddy Bear ini pulang dari kedai ke rumah? sila klik utk penyelesaianya =>http://www.bigteddybear2u.com/aff/?id=716645

Anonymous said...

bg je apa yg die nak..haha

akmal aliff said...

Kalau untuk awek 11 tahun cam mana tu

Nafiz said...

https://bayanlarsitesi.com/
Göktürk
Yenidoğan
Şemsipaşa
Çağlayan
RRWMN

Post a Comment