Cikgu dan Tandas

by Zoul on 20 March 2010

 Entri ini di tulis di cuiit{dot}blogspot

Aku juga boleh dijumpai di oolat{dot}com


Atas kehendak beberapa orang pembaca jadi aku teruskanlah tulisan aku di cuiit{dot}blogspot..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Salam buat semua pembaca.


Kisah ku sewaktu darjah satu..


Entah apa salah aku, selepas pemilihan kelas dibuat aku telah diletakkan di kelas 1 D.. ingat tu satu D.. aduh bebal sangat ke aku ni. Bila aku dah dewasa baru aku tahu rupanya aku diletakkan di kelas satu D sebab aku ni murid yang bijak jadi tugas aku ialah membuatkan murid-murid yang lain menjadikan aku sebagai idola dan masing-masing menjadi pandai.. (amacam ok tak alasan aku..? ha ha)

Dalam kelas aku ada lebih kurang 30 orang murid (aku pun dah tak berapa ingat jumlah sebenar) dan nama cikgu aku ialah Cikgu Sabariah. Sewaktu mula-mula masuk kelas tu aku lihat semua murid-muridnya baik-baik belaka... senyap aje. Apa yang paling bestnya ialah aku ni sekelas dengan sepupu dan mak saudara aku.. Aku jadi murid femes sebab akulah murid yang paling riuh.

Untuk dijadikan cerita, pada hari pertama tu adalah seorang murid perempuan terkencing dalam kain (seluar dalam) sebab takut nak beritahu cikgu. Kemudian cikgu beri kebenaran pada murid tersebut balik ke rumah setelah ibu bapanya dimaklumkan tentang perkara tersebut.

Dalam kelas aku tu ada seorang murid lelaki yang bernama Misli (bukan nama sebenar). Dia ni lebih nakal dari aku dan lebih agresif. Sedang semuanya senyap tiba-tiba..

"Cikgu.. " jerit misli sambil mengangkat tangannya.
"Ya.. ada apa misli..?" jawab cikgu.
"Saya nak pergi kencing ya.." kata misli
"Lain kali cakap.. saya hendak membuang air kecil.. tau.." jelas cikgu
"Baik..cikgu." jawab misli (macam baik aja)

Misli terus berlari keluar..
Tidak berapa lama selepas itu..

"Cikgu.. saya dah balik.." kata misli yang kelihatan termengah-mengah sebab kepenatan.
"Ha.. misli, kenapa berdiri di pintu tu? pergilah duduk." arah cikgu
"Tak boleh cikgu.." jawab misli
"Kenapa pulak ni.." kata cikgu sambil mendekali misli
"Saya terkencing dalam seluar.. cikgu." jelas misli sambil menunjukkan seluarnya yang basah.
"La.. macamana boleh terkencing ni..?" tanya cikgu
"Tadi masa saya nak masuk tandas.. tiba-tiba saya ternampak hantu.." kata misli
"Hantu.. biar betul kamu ni.." tanya cikgu lagi
"Iya cikgu.. tu sebab saya terkencing dalam seluar ni." jelas misli lagi.
"Dah la.. nanti saya beritahu ayah kamu untuk ambil kamu ya.." pujuk cikgu
"Tak payah la.. cikgu, saya boleh balik sendiri naik basikal." kata misli
"Baiklah.. tapi jalan elok-elok tau.." nasihat cikgu.

Tidak berapa lama kemudian sewaktu kami sedang belajar, seorang lelaki bersama-sama misli masuk kelas kami.

"Kenapa cikgu benarkan anak saya balik.." tanya lelaki tu yang aku kira ayah misli.
"Misli terkencing dalam seluar." jelas cikgu.
"Cikgu.. anak saya ni nakal sikit cikgu, dia menipu tu.." jelas lelaki tadi
"Menipu macamana..?" soal cikgu
"Tadi masa dia balik saya tanya dia kenapa dia balik.." terang lelaki tadi
"Dia beritahu kat kelas dia kalau sesiapa terkencing dalam seluar boleh balik, sebab dia nak balik dia buatlah cerita.." kata lelaki tadi lagi.
"Sebenarnya dia nak kencing dalam kelas, tapi tak terasa nak kencing.. jadi dia ambik air dalam tandas dan basahkan seluar dia supaya boleh balik.." terang lelaki tadi panjang lebar.
"La ia ke..." kata cikgu.

Empat tahun kemudian...

"Cikgu..!"
"Ya... zoul.." jawab cikgu
"Saya nak pergi tandas ya..." jawab zoul
"Baiklah.." jawab cikgu
Tidak lama kemudian...
"Cikgu.."
"Ha.. zoul.. kenapa tu?" tanya cikgu.

Cuba teka apa yang berlaku pada zoul...... hi hi

{ 23 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

hahaha.. lawak pagi2 lah bro zoul!

Saya nak cuba teka.. bdk zoul tuh, sudah tkentut, hingga tkoyak suar nyerrrr! hehehe..
So, WAJIB BALIK tuh bro!...
(Mcm citer PRamlee lah pulak???.. hihihihihhh..)

Zoul said...

Wakaka... kalau dh sampai terkoyak.. aku tak jumpa cikgu lg dah.. terus blah.. malu woooo

suri said...

hehhe,,lawak.lawak nik..biar terkoyak tak per janji blh jahit tapi jagan terkoyak tang tempat yang tak sepatutnya udah lah..hehehe

farhana87 said...

Aik.. Darjah 5 takkan kencing lagi dlam suar kot? Hahahaha.. ;p

Alasan yg bernas tu.. Betul laa.. Semua orang adelah orang bijak.. Hik hik.. :)

Zoul said...

@suri

alamak terkoyak tang yg tak sepatutnya tu.. kat ne..? heee

@farhana87

Adus.. sapa plak ckp aku kencing dalam suar... tak delah... tapi ada benda lain yg berlaku.. hi hi

sndra said...

bijak juga budak tu..respeklah kat keberanian dia..betul2 berani dan hati kering tu..ingat senang ke nak jumpa orang hati kering ngaku dia kencing dalam seluar??hahah..bijak2..darjah lima..umur yang sangatlah dah besar untuk terkencing dalam seluar,tapi umur yang sangatlah muda untuk berani berlakon macam tu,walaupun ia semata2 utk balik ke kelas..nice ahh cerita ni..

cheers,
sendra.

luth said...

Gila wei.. zoul tu buat apa tah dlm tandas..
dah baligh.. hahaha :P

teringat jugak cerita aku darjah 1 dulu2..

kuyam said...

zoul nk ikt jejak lgkah misli ke?
haha

unrestmind said...

salam bro..taktik ni lu ade pakai ke...hehehe....ke betul2 basah...haha

zoul said...

Wakaka... aku dh agak dh... korang mesti ckp mcm tu punya..
Aku cakap ngan cikgulah..."cikgu saya dah balik ni.." he he

zoul said...

Aduss.. tak sangka begitu sekali imaginasi korang ek..

hee..sebenarnya aku cakap ngan cikgulah..."cikgu saya dah balik ni.."

zoul said...

Hiuh seram eh nak buat camtu kat tandas sekolah.. cam berantu jer..

zoul said...

Har har har... aku budak baik lah.. mana ada buat camtu.. tp lebih sikit tu, adalah kot..

zoul said...

Hrmmm... tektik camtu tak buat... tp lain sikit ada buat.. ehek

Sekut_gula said...

bkn stkt drjh 5 je..ada yg tingkatan 5 pun ada lg yg kencing dlm seluar skolah....aku sendri pun pernh alami ms form 5 dulu..huhuhuu...dh nk blik...dan xthn sgt dh...last2 kencing je dlm kelas...

Kamuran said...

izmir
Erzurum
Diyarbakır
Tekirdağ
Ankara
4JAD0

Mukaddes7 said...

whatsapp görüntülü show
ücretli.show
OFRWLC

C52C2Neymar97D62 said...

4AD9C
Btcturk Güvenilir mi
Bayburt Evden Eve Nakliyat
Batman Evden Eve Nakliyat
Balıkesir Evden Eve Nakliyat
Ankara Evden Eve Nakliyat

8400FChristine5A449 said...

D1668
Kilis Lojistik
Bayburt Parça Eşya Taşıma
Kırıkkale Şehir İçi Nakliyat
Kırşehir Şehir İçi Nakliyat
Adana Parça Eşya Taşıma
Çerkezköy Bulaşık Makinesi Tamircisi
Burdur Evden Eve Nakliyat
Çerkezköy Çekici
Aksaray Şehirler Arası Nakliyat

1C62BRoy87F66 said...

18F73
Etlik Fayans Ustası
Sinop Şehirler Arası Nakliyat
Ünye Oto Boya
Zonguldak Evden Eve Nakliyat
Probit Güvenilir mi
Aksaray Parça Eşya Taşıma
Kütahya Şehir İçi Nakliyat
Bitranium Coin Hangi Borsada
Maraş Evden Eve Nakliyat

BF29EMitchellEEC9A said...

01135
clenbuterol
Kocaeli Evden Eve Nakliyat
order parabolan
Isparta Evden Eve Nakliyat
buy steroids
sarms for sale
buy sustanon
Sakarya Evden Eve Nakliyat
order sarms

D8988ArmandoA6A55 said...

E1D19
erzurum canlı görüntülü sohbet siteleri
Uşak Canli Goruntulu Sohbet Siteleri
görüntülü sohbet siteleri
manisa parasız sohbet
mobil sohbet odaları
zonguldak bedava görüntülü sohbet
konya görüntülü sohbet kızlarla
Tokat Canlı Görüntülü Sohbet
şırnak sohbet odaları

518F0SharonB6BBC said...

722A3
Clubhouse Takipçi Hilesi
Xcn Coin Hangi Borsada
Twitter Retweet Hilesi
Kripto Para Nasıl Üretilir
Coin Kazanma
Nexa Coin Hangi Borsada
Bitcoin Para Kazanma
Kripto Para Kazanma
Binance Referans Kodu

Post a Comment