Dah Maju Pun Tak Guna

by Zoul on 19 February 2009

Beberapa orang remaja lelaki sedang mengerumuni sebuah komputer di cybercafe. Biasanya suara diorang ni riuh rendah, maklum lah cybercafe tu dah jadi macam rumah kedua diorang. Tapi entah kenapa hari ni diorang bercakap dengan nada yang agak berbisik. Namun, aku yang berada di PC yang bersebelahan masih dapat mendengar butir-butir perbualan diorang {sebenarnya aku ada kat situ sebab streamyx kat rumah aku ada problem}.

Cuba korang nilai apa yang diorang katakan ni...
{ayatnya bukan seratus-peratus tepat tau..}








A: Eh.. cepatlah!
B: Aku tengah carik lah ni.. sabor kenapa..
A: Memanglah aku tak sabor.. ni hal ehwal negara tau.
C: Eleh ko tu hal ehwal negara yang camni memanglah ko paling advance..
A: Aku dah carik guna google, tapi tak de la..
C: Aku tau..aku tau.. cuba guna yahoo.. kadang2 kat google takde tapi kat yahoo ade..
B: Ye ke..?
C: Iye.. abang aku penah cakap la..
B: Tengok... mana ada..
A: Ha ni apa.. kan ada tu..
B: Eh.. betul ke dah dilancarkan ni..? aku dah tak sabor nak tengok gambornya la..
C: Dah la.. geng aku ada cakap hari tu..
B: Oh..patutla tak dapat.. cybercafe ni guna internet explorer la..
A: Tak pe.. ko klik aje firefox tu..
B: Aku tau lah..!
A: Ko salah taip namanya kot.. kan susah sikit nak eja.. ada nama omputih sikit..
C: Aku rasa memang tak de lah..
C: Hek eleh.. ko salah la.. kan aku kata cari kat youtube, bongok...
B: Aku aje lah yang bongok... eh kat you tube ada.. tu ada banyak tu..
A: Hah.. klik cepat.
{senyap...}
A,B,C: Binawe.. tajuk lain keluar monyet nyanyi..s**l betulla..
A: Dah la.. malas la aku, kena tipu jer..
B: Agaknya kerajaan dah padam la gambar tu..
C: Ye ke? b***h betul la.. kempunan aku
A: Jom la.. kita blah.. bang berapa bang?
B: Tiga ringit la.. ng*k .. takkan itu pun ko tak tau kira..!
A: Aku nak confirm kan ajerlah.. si*t la ko nih..
{diorang keluar}

Aku bagitau kat towkey cybercafe tu, aku nak tukar PC.. Lepas tu aku check search history budak-budak tadi.. Aku punya pendapat budak-budak ni mesti nak cari gambor keta proton exora.. kan baru dilancarkan. Rupanya pendapat aku meleset sama sekali.. korang tau apa yang diorang tadi tu search?

Ni dier..

search.. elizabeth wong
search.. elizabeth
search.. bogel pkr
search.. gambar elizabeth wong
search.. liza wong
search.. elizabeth wong secret
search.. elizabeth wong pkr
search.. elizabeth wong photo
search.. elizabeth wong youtube
......................


Aku.... menung sambil urut dagu.. budak sekarang memang advance....

{ 27 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

haha.. aku dah agak dah.. kalau dia havoc tapi tetibe senyap2 tu.. ada menda x baik la diorang carik.. haha..

Anonymous said...

budak2 sekarang banyak yang dah teruk..
tak tahu lah ape nak jadi..
kiamat suda dekat

:)

CikJa said...

lepas nie kalu diorg google sure kuar blog kamu plak.. hahahha.. kempunan lagilah depa..

REZaries said...

haha..takley blah..macam2 budak skrg..

alien said...

biase r budak sekarang..
mende2 nie laju jer g search..
kalau pasal pelajaran, lambat je search.. siap leh tangguh2..

chekgu Bani Hassim said...

huhu...
kalau dah IE tak jupe, ingat firefox buleh jupe ke??
bongok ngan pandai dlm mase yg same...
huhu

Anonymous said...

ades...
bebudak nih..
cun sgt ke minah tuh?>
aku tgk biasa jer..
hehehe..
tapi keyword tuh mmg tengah panas sekrang nih..
panda Nazz amik kesempatan..
hehe..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

HAKHAKHAK...siot jeh!!! :D

tuKang tuLis said...

mmg ala2 detective conan sje kamu siasat...huhu..bgus2! bbdak zmn skang advance mnde yg x sptutnye..2 mmg mslh ngra yg jd mkin bnanah dlm msyrkt kita skang..fufu

humbleandmodest said...

at least diorang tau isu semasa :)
haha~

Kapten Luffy said...

aku tak tgk lg WANITA TUA tu punya pic... hehehe... ko ada?

mytravellicious said...

tu kan tajuk berita yang hot skrang... hehehehe....

Afrezal Karim said...

hmmm budak2 zaman skang..

rose emely said...

budak-budak zaman sekarang mmg advance
sejak-sejak sistem komputer semakin maju, maju jugak tingkahlaku mereka hingga tak tersasar dari yg sepatutnya...

u dulu zaman budak-budak pandai google tak?

Blog Eazy Izzuddin said...

huhu...
budak2 skang begitulah sgt advance.....
xD

cik indie said...

sengalnya la budak2 tu. nak je aku luku2 pale dia 16 kali.
btw, aku sgt pelik kenapa gmbr TIDUR di dalam RUMAH sendiri jadi masalah besar. tu kan pvt life orang.

Anonymous said...

itu lah kan...
menyalah gunakan keperluan yang ada...

Jard The Great said...

harap2 anak2 aku tak camnih.. huhuhh..

Belog Cik Peanut said...

hohoho,,,peanut tertipu..lalallal

ingat pasal gambar pompuan tu..lalalal...

suci upanya fikiran diowang..
lallalala

Beli Domain said...

seph pon dah agak dah mesti diorg cari mende2 yg cm2.. dah libatkan negara nie.. hehehe

a s m said...

sensasi masak ini kasi gua panasssssssssssssssss beb , ehehe

Anonymous said...

huh..mas x tahu la bebudak zaman sekarang. pergi cybrcafe jer cari benda tue..macam x de benda lain nak di cari..

cuba la cari benda2 ilmiah atau sejarah islam ke..ini tidak..dicari benda yang x patut..

muhasabah diri..

Ikaa said...

har har bebudak skarang
uishh..
dajah 2 pon da pndai mnx num phone aku
tu la nmenyer zman da brubah donia da maju
hihih

Anonymous said...

gleeeeeeeeeee sgup abeskan smata2 rm3 nk tgk menda alah neh
ya amponnn
dah tu ade la pulak kat google xde yahoo ade
krajaan da pdm
hakekek
aisehh
btl la tu mcm ni la kalo tknologi disalahgunekan
takot2 ms dpn nnt cne la
hurm

Anonymous said...

haih budak2 ni nak kena eligi kepala kasi jendul..dah IE xleh firefox pu xleh la..hahahaha =))

Ir. hydir said...

huh ... mmg isu hangat
sampai org tu nak resign jd YB

itu ler zmn skrg ... dasar langit terbuka...
err...kat KL dah banyak tersebar tp kat internet ada kat blog OH! *****

GeNeRaSi MaLaYSia said...

hohoho..
macam private detective r kamu ni ek..
tp bdk2 tu ptt ke tazkirah kit..
bg dorg sedar..

Post a Comment