Aku kena guna-guna

by Zoul on 15 January 2010

Semuanya bermula beberapa hari yang lepas. Sedang aku asyik menerjah blog-blog otai, entah kenapa tiba-tiba aku rasa pandangan ku gelap.. Allah! mana pulak keyboard ni? skrin pun aku dah tak nampak. Apa yang dah terjadi.. Aku rasa sekeliling aku jadi gelap, aku berjalan dengan teraba-raba. Aku rasa kepala ku sakit.. ah, aku duduk kejap di sofa dengan harapan aku akan tenang dan dapat berfikir dengan waras. Mungkin disebabkan aku kepenatan.. fikir ku.

Sangkaan ku meleset sama sekali.. perasaan aku bertambah bingung cuma pandangan ku agak semakin jelas. Aku ke bilik air dan ah!! lega.. sambil meninggalkan 'jejak' ku di dalam tandas. Apa hal ni, kenapa aku rasa tak selesa? Fikiran aku kembali bercelaru, aku tak dapat menumpukan perhatian aku. Aku cuba melupakannya dengan menonton TV.. tak berkesan, hendak memandang skrin TV pun aku tak upaya...

Bengang! aku capai kunci kereta.. buka pintu pagar, masuk kereta dan masukkan kunci. Aku jolok bagai nak rak, tapi kunci tak nak masuk juga. Dalam fikiran, aku dan mula berfikir yang bukan-bukan.. kenapa dengan aku ni? Aku cuba sekali lagi.. masih tak berjaya. Aku perhati betul-betul kunci di tangan aku.. La, kunci motor... patut la tak boleh masuk.. biawak betul la.

Aku tukar fikiran... start motor dan mula merayau. Aku nak cari geng yang selalu melepak. Eh.. kenapa seorang pun aku tak nampak hari ini? Semua dah jadi orang masjid ke?.. bisik aku sendiri. Kali ini memang aku pasti ada sesuatu yang tak kena. Tak apa, aku nak pekena rokok sebatang.. Aku singgah kedai runcit.. kak, Gudang Garam Surya sebatang berapa? lima puluh sen.. jawab kakak tu. Lighter ada kak? Tu api lilin kan ada.. guna ajalah. Cis kedekut! bisik aku.

Keadaan aku masih belum berubah lagi.. aku masih rasa rimas, bengang, bingung, tak selesa, geram dan sebagainya. Sambil hisap rokok aku buat keputusan.. balik aja lah. Di rumah aku mundar-mandir tak tentu hala. Sekejap-sekejap aku belek PC aku. Aku rasa nak siapkan  kerja aku sikit. Tapi aku rasa tak mampu, bila aku tengok skrin aku rasa marah.. bila aku tengok skrin, aku rasa marah.. bila aku marah, aku tengok skrin..

Marah aku makin meluap-luap.. maklumlah aku dah biasa hidup dengan skrin aku tu.. bila jadi macam ni, aku rasa tak tentu hala. Hah..! aku kena telefon dia juga, cuma dia yang boleh bantu aku.. aku memang terdesak dah ni. Mana pulak handset aku? Aku jadi pelupa pulak ke ni? Nasib baik jumpa.. serta merta aku dail.. tut..tut! tut..tut! ...Hello, TNB ke tu? Cik, api kat rumah saya ni dah dari tadi padam. Bila boleh repair ni.. ?

Heh.. Blogger dah kenakan guna-guna kat la.. 

{ 43 comments... read them below or add one }

Khairil Afzal said...

jiwa kacau hati x tenteram kalau x da elektrik, tambahan pula waktu malam

Nazz said...

Ye bro.. ni bahana api padam lah ni.. siot tol..

lifesaver84 said...

byr bil tak ni?

Nazz said...

Hu hu .. bayor lah!.... satu taman tak dak api tau.. he he

kawie2020 said...

hahahahhahaha.. aku ingatkan pesal pe td... ko x bayar bill kot.... hehehehehehehe

husna said...

hahaha..trkna..ingtkn apa la...=p

farhana87 said...

Gelap tu kdang2 best gak. Hahahahaha.. ;p

Nazz said...

Adus bro.. bayar la.. siap negatif lagi tu bilnya..

Nazz said...

Sumpah aku tak de niat nak kenakan sesapa.. cuma cuit sikit jer.. huek..

Nazz said...

Aku tau.. korek idung kan.. pasal org lain tak nampak.. har har har

kawie2020 said...

hahahahahhaa.. apa nak buat ade masalah teknikal kot... hahahahahahahhaa

Nazz said...

Tp aku tabik spring la kat TNB.. pasal apa, lebih kurang 1 jam setengah kemudian.. semuanya terang balik... yuhuuu

kawie2020 said...

hehehehhehe... bagus gak tuh... itulah kebaikan penswastaan agensi kerajaan
nih... hehehehehehe

Nazz said...

Alngkah baiknya kalau semua agensi mcm ni.. aman...

kawie2020 said...

betul tuh.. tapi memang x de yg perfect semuanya kan.. tapi at least semua
agensi ni ade borang aduan atau cadangan, tulis jer supaya dy menjadi
formal. bila formal mesti ada tindakan susulan, barulah penambahbaikan tuh
terjadi...

kita biasa bising2 jer tp x buat aduan bertulis... tu yg x tambah2 baik
tuh... hehehehhehehe

Nazz said...

Borang aduan.. aku penah jumpa, tapi bila tengok dia punya peti utk borang aduan tuh.. sakit ati jer. Penuh dengan plastik gula2, biskut dan mcm2. Memang la pengguna salah.. tetapi tak de ke yg duk dlm jabatan tu yg sudi utk bersih kannya...

kawie2020 said...

betul tuh.. mereka ni tak tahu nk bersihkan peti aduan tuh... mungkin juga
kerana mereka sendiri x penah terima aduan kot...

kalau aku, aku tulis je borang aduan tuh dan hantar kat kaunter dan cakap x
bleh nk letak dalam peti aduan tuh coz borang aduan saya ni bukannya
sampah....

2010/1/15 Disqus <>

myraa said...

hahaha. sangkaan saya mula2 igt mmg awak kena guna2. tapi.. rawr!!

hahahaha. prank!!

eyriqazz said...

Fuhh..kasi suspens ajer....Aku terkena..

Ada Apa Dengan Hanis Zalikha

zati said...

cehhh..

Kreuger said...

memang tension... kalau tadek air bleh gak
pergi mandi kat masjid. kalau tadek karen..
wa.. takkan nak main pesbook kat masjid kot?

Nazz said...

wekeke.. eh ada ko tau mana dukun boleh buat guna2..? aku nak guna2kan ko lah..? hi hi

Nazz said...

Sikit jer... tak pe kan...

Nazz said...

Jangan marah erkk...

zati said...

tak mrh pn..haha

Nazz said...

Woit jangan bro.. nanti sapa nk jd pak imam kalau pak imam pun main games kat FB..

unrestmind said...

gelap gelita tu mengasyikkn....hehe

tasekM said...

cari bantal la weh... golek2. hahaha...



.

Nazz said...

Gelap kalau dibuat sendiri memang mengasyikkan, tapi... ni gelap buatan org nih, BOSANNN!

Nazz said...

Aku cuba gak tapi.. aku teringat antu si Luffy tak jd golek2 plak... hi hi

sepisendirian said...

paling tak suka kalau black out yang panjang tak inform kat pengguna dulu..
paling best~malam2 main lilin dgn adik2..main bayang2..


tQ for da latest comment..
:)

Nazz said...

Ait.. klau dh sepisendirian black out mlm la best.. aku tak main lilin.. aku main antu-antu.. wakaka..

Fatt Chin Choy said...

takder letrik menggalakkan pertumbuhan bilangan penduduk
mcm ko belom kawen... membazirkan benih berkualiti

sepisendirian said...

kalu black out tiap masa mcm mana nk update sepisendirian...

tak bergelap pun aq tak update agi ni..
xda mood~




________________________________

Nazz said...

Hei mambang wordpress, mambang blogger , mambang moveable type.. ko bantulah sepi sendirian.. bagilah dia mood update blog.. wahai si mambang..!!

Nazz said...

Hui.... camne bleh tau nih.. mesti ada pengalaman kan.. kan.. kan..

sepisendirian said...

ko seru jangan yang bukan2 pulak..
seram nyah weii




________________________________

Nazz said...

Ehehe.. jap lagi dia dtg tuh.. jaga2.. cuba check sms tau pun email.. pasal dia dtg cara tu.. wakaka..

myraa said...

hahahaha. benjol jugak kepala budak nih! hahahah.
ngoi la kau nih.

:))

Nazz said...

kompom... memang comel.. memang aku nak carik dukun nih.. hik hik

myraa said...

haha. cari la weh samapi jumpa.

da jumpa bagitau aku dgn kadar segera eh!!

choi!

Nazz said...

Pelik.. dukun tu kata 'budak' ni tak yah pakai dukun... pakai ferrari jer.. gerenti menjadi.. hrmmmm

myraa said...

ferarri bhai!

aku pun nak weh!!

:))

Post a Comment