Aku benci update blog

by Zoul on 25 January 2009

Aku tak tahu ada tak sesiapa blogger kat dunia ni yang sama macam aku.. Dah lama dah aku pendamkan perasaan ni. Aku sakit hati betul bila update blog aku... Walaupun sebenarnya...

•Aku suka blog aku
•Aku suka kengkawan baca entry aku
•Aku suka upload foto yang berkaitan entry aku
•Aku suka ubahsuai template aku
•Aku suka update widget blog aku
•Aku suka balas komen kengkawan
•Aku suka baca shoutmix aku
•Aku suka balas lawatan kengkawan blogger
•Aku suka guna perkataan salam, singgah, I follow U, cantik blog ni dan entry bagus bila menaip dalam shoutmix kengkawan
•Aku suka entry yang lain dari yang lain bila baca entry kengkawan
•Aku suka menjenguk blog kengkawan yang aku follow
•Aku suka update blog aku bila terfikirkan new entry

Tapi..aku benci bila mesej yang semacam ni kluar...
















Menyampah aku........!!!!

{ 32 comments... read them below or add one }

Ir. hydir said...

ooo... error tu ...
si bX tu yer...

ko setkan cookies dan history pada firefox/chrome "clear" everytime close the browser ..

ataupun ... gunakan satu browser khas utk update sahaja ...

macam saya.. saya gunakan Google Chrome utk semua browsing and update tp akalu ada problem... saya gunakan Firefox untuk update sahaja .. :)

Zoul said...

ir hydir:

La ye ker.. terima kasih.. dpt ilmu hr ni...

Anonymous said...

ahaha
eira pn selalu kena dulu..
skt hati gue

eliza said...

pasal hal ini la yang buat aku tekanan sekarang

Zoul said...

eira:

Bukan stakat tekanan perasaan.. tekanan jari kat keyboard pun terenti... hik huk

Zoul said...

eliza:

don't worry ir hydir ada bg jln kat atas tuh...

Anonymous said...

hehehe, kalau cmnih jom tuka ke wordpress.. boleh host kat artzz.net kalau nak..

Minho said...

error mengong cmtu mmg membantutkan mood blogging aku...huh~

Zoul said...

sabri:

sedang difikirkan.. sebab ramai kengkawan aku yg convert ke wordpress pastu balik ke blogger akhirnya.. tak paham aku...

Zoul said...

Hanis:

...aku plak..semua yg ada perkataan ..tuuuut.. lah memang bengang giler...

Anonymous said...

hurm, wordpress lagi besh.. hehehe.. tak try lagi tak tahu..kalau gune hosting free wordpress.com memanglah rase nk tuka blogger balik..

*pil.tahan.sakit* said...

ini berlaku byk kali mlm td.. semacam hampeh jugak perasaan ini..

Zoul said...

sabri:

hajat dihati memang ada tapi.. tuuuggguuuuu

Zoul said...

*i.am.me.for.myself*:

Macam sama jer... geram tol..

chekgu Bani Hassim said...

bende tu besenye akan kuar kalau ko tukar template kan??
ade some of the widget cam identical, atau error yg lain...

dah tau gitu, setialah pada yg satu...jgn gatai2 tangan tu...
aku pun mcm ko gak dulu...tp dah makin lame, makin aku setia...
byk2 sgt kang susah nk menten...haha

Zoul said...

Chekgu banihashim:

Ooo cikgu.. menda ni kuar bukan waktu tukar template jer. Waktu update entry pun kekadang dia kuar gak. Utk pengetahuan cikgu.. aku tak penah tukar template.. tp aku edit template jew... hik hik

ameerazman said...

uihh. betul aa. benda ni selalu je kena.

Anonymous said...

pernah gak kuar error camnie bila update blog..

Zoul said...

ameerazman:

...bila benda ni kuar.. rasanya boring kan..kan..kan..

Zoul said...

along arman:

...betuuuullll... 16X

syafira fie said...

hoho samer lah,tersangat tersakit hati apabila keluar error ini bagai ... lebih lagi time kita dgn edit template uhuk2 ..

btw ini salah satu cara utk solve this prob

http://www.bloggerbuster.com/2008/04/how-to-report-bx-error-codes-to-blogger.html

okie,selamat kongsi2 :) .. owh yer nice writing,cool ^^

Zoul said...

syafira:

.. trima kasih sudi dtg dan terima kasih dengan infonya boleh try nih....

Kapten Luffy said...

sabar... bawak bersabar... itulah dugaannya menjadi blogger tegar... hehehe

Zoul said...

Monkey D Luffy:

...Astaghfirullahal'azim... urut dada.. nasib baik ada yang sudi mengingatkan.... syuqran

Ir. hydir said...

kalo ada script yang source dia dari org lain pon boleh menyebabkan jadi bX ni..

make sure script yg kita letakkan itu kita download terlebih dahulu dan simpan pada googlepages atau geocities atau yang ada hosting sendiri tu.. simpan ler dalam sendiri punya hosting..

harap boleh membantu ...

p/s: kadang2 kena tengok juga time blogger tengah maintenance server mereka pada muka dashboard kita .. kalau tgh maintenance mmg mcm2 boleh berlaku perkara bX nih ...

Anonymous said...

wah wah harus sabr lah anda..

salam kenal.. :)

Ikaa said...

gile memang tak best
sile la kutok blogspot ttg ini
ala tuka wordpress jer
wahahaha
;PP

Aqila Borhan said...

hah, sy jua turut mengalami pengalaman yg sama. apesal la eh.

Anonymous said...

seb baik aku guna wordpress..pasni nak try joomla plak..hehehe..

Anonymous said...

oooo...
ad sbb ke..
ngat kn sj2 je mls nye...

Mrs Nurul said...

memang weyy aku pon tensen je hahahaha

paan said...

error macam tue dah jadi resam kehidupan seorang blogger.hehehe.aku dah terbiasa ngan sumer tue.bila edit template ngan selambe selalu jadi camtue...

Post a Comment