Desperate Promo

by Zoul on 30 January 2009

Promosi...promosi...promosi!!
Aku on the way pegi ke bank tadi.. biasa la bayar utang la, apa lagi.. tengah berjalan tu sorang budak datang kat aku ngan bagi flier. Promosi... dari sebuah syarikat perabut dan peralatan elektrik yang dikenali kat malaysia ni. Sampai kat bank, sambil tunggu nombor aku kena panggil.. aku belek-belek flier promosi tu. Aku rasa ada yang murah.. tapi terselit juga produk yang lebih mahal dari kat luar.

Aku tak kisah sangat lah, tapi...tiba-tiba aku terpandang salah satu promosi tu... beli handphone dapat TV percuma.. Hah! dapat TV percuma.. Apa dah jadi sekarang ni? kalau dulu orang beli motor dapat helmet kokak satu. Tak pun beli mesin basuh dapat sabun basuh satu..

Tapi sekarang dunia dah terbalik.. beli handphone dapat TV. Handphone lagi mahal dari TV sekarang ni. Tak kiralah type apa atau brand apa TV tu.. aku rasa macam kelakar pulak (walaupun aku suka apa yang menguntungkan). Bayangkan satu hari nanti apa pulak promosi yang muncul.. agaknya akan datang basikal lagi mahal dari lori antu.. so, promosinya.. beli basikal satu dapat keta kancil sebijik... wa ka ka

Ni aku attach sikit portion promo tu...





{ 15 comments... read them below or add one }

Kapten Luffy said...

yalah... 800 boleh beli satu tv dah... handphone pun ada harga lebih 800...

Anonymous said...

mmg dunia sdah tbalik..;)

humbleandmodest said...

aku nak beli helmet apollo percuma volkswagen beetle 2005!!!!
haha!
ada sesiapa yang mahu deal?

Unknown said...

huhu..zaman skrg memang banyak mende pelik2..
nanti lame2 ade plak "kawin satu, percume bini lagi 2"
huhu.. mungkinkah?

SembilanPuluh said...

salam semua.

bukan pelik. dunia sedang mengalami lingkaran ekonomi. semua org dah ada tv. barang terlebih tapi permintaan kurang.

di uk dah mula dasar beli satu kereta dapat free satu lagi. di negara kita sendiri skrg beli kereta tak payah deposit.

krisis ekonomi luar negara akan sampai ke sini tak lama lagi. jadi nak ke tak nak kita akan diamuk dgn krisis ini.

ringgit pun dah semakin susut nilainya. sawit dan minyak mentah jatuh harga. maknanya negara akan kekurangan pendapatan.

bersedialah. jgn pandang remeh. jgn percaya cakap orang politik. semua negara telah mengaku mengalami krisis ini, jadi tak mungkin hanya malaysia saja yg terselamat.

nasihat utk saya sendiri dan anda semua, berjimatlah selagi boleh untuk dua tahun yang mendatang ini.

eliza said...

best jugak tu..tp aku x mampu la...hee

Anonymous said...

to s90

erm..gud info ya... tak terpikir pun akan hal yang dibangkit kan...

eira said...

beli ape boleh dpt awk ek?ahahahaha ;p ;p

chekgu Bani Hassim said...

ni la marketing strategy...
tgkla regenye, dah markup siap2 utk tv tu sekali...
ni courts ek??

aku ade tgk flyer courts arini, beli HP, free another HP with certain prize, tv, ngan beberapa kunun2 free gift...baik punye markup harga..

Ir. hydir said...

dalam ekonomi ...bila permintaan melebihi pengeluaran maka harga akan naik dan begitu juga sebaliknya ...

dalam keadaan sekarang ni, banyak syarikat elektronik mengalami kerugian disebabkan pengeluaran melebihi permintaan ...

maka jalan penyelesaiannya adalah menjual dengan harga yang rendah daripada rugi 100%. Sebab tu ada yg boleh promosi macam tu.

So, yang penting sekarang ni, kuasa wang kita makin rendah, so, berjimat le selagi termampu.

Penuhi keperluan daripada kehendak kerana masalah ekonomi akan pulih dalam tempoh 1-2 tahun dari sekarang.

Biar diorang promosi cam manapun, buat [dek] aja .. kecuali kalo nak hadiahkan hadiah tv pada pengantin baru ... hahahahaha :)

unaOoOuna said...

salu nye bli tv dpt hp haha
cuitt ajo unaaa japp cne nk wt y kasi posting jd pndk 2?
una da wt tp xjadikk
kecewwaa :(

dr itu! said...

huhu... ape sahaja asalkan dapat menarik perhatian..

nice blog!

Mrs Nurul said...

weh lawak gila la fliers ni aku tak tahan la...hahhahahaha kalau dia kasik kat aku la kan..dan dan tu aku gelak sakan tak henti2 depan muka dia hahahaha

said...

nazz...
nak N82 1 eh...

hehhehehe....siap sim card 3G
bleh?

hehhehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Zoul said...

Monkey D Luffy:
Tanda2 yg agak menakutkan tu...

mieya:
Eh eh.. knp siling rumah aku kt bawah kaki plak nih...?

humbleandmodest:
Deal tu kena tunggu amerika bom israel kot..

hajar DK:
Mcmana dgn gay plak..?

S90:
Mak ai... boleh jd menteri kewangan.. tp info yg memang betul tu...

eliza:
Mintak ehem belikan lah...

xillix axillixa
Hmmmmm...

eira:
beli boeing 7777 kot....

Chekgu BaniHassim:
Mana yg malas nk pikir.. awal2 dh kena ngap lah yer...

Ir. hydir:
Betul tu tuan...

uNa !!:
Apa masalah nya...

alhaqimi:
Dh terdesak kot...

_neo_:
Aku tak leh gelak kuat-kuat masa tu sebab dlm bank..

[yAN!e][pUTraJAya]:
Bolehhh...!! no tel, alamat rumah, email, nama mak & ayah.. tlg email kat I in advance yer..

Post a Comment