Hai Boss Dengar Aku Nak Cakap (18 SXG)

by Zoul on 16 April 2009

Pernah tak korang masuk mana-mana tandas lepas tu jumpa puisi, pantun, cerpen dan karikatur yang terpampang pada dinding dan pintu tandas? Kalau korang pernah jumpa, itu tandanya dah sah memang korang masih lagi berada di Malaysia.. hi hi. Aku sendiri selalu terjumpa luahan perasaan, perasan dan kelucahan di dalam tandas. Sehinggalah siang tadi pun aku masih jumpa, kali ini luahan hati seorang pekerja buat bossnya. Aku cuba snap photo tapi gambar tak clear sebab dinding tandas tu dari marmar jadi berkilat. Anyway diantara isinya

Cilaker punya bos(ia)

Lu sial memang diantara orang yang paling bangang yang belum penah gua jumpa.. hati busuk mengalahkan hati babi yang diorang buang kat dalam kolam taik. Tiap hari apa yang lu tau bebel bebel bebel jer. Apa lu ingat suara lu tu merdu peke hah? suara lu tu kalau kalau nak bandingkan dengan kentut david becham lagi sedanp kentut dia to. Telinga gua ni kalau doktor check gerenti gegendangnya dah kene virus ibola sebab selalu dengar lu bebel tau tak.. Tak bolehke pagi tu kalau sampai je tempat keje terus aje baca yassin ker, nasyid ker tak pun nyanyilah lagu keroncong. Ini tak bebel bebel bebel aje..
gua tau lah malam tadi bini lu tak layan lu.. apa lu ingat gua ni punching bag ke? Selalu buat macam pandai aje.. semua gua buat mesti ada salah punya.. apa ni? kalau lu semua betul pasal apa kalau ada auditor mesti lu suruh aku yang jawab? apasal lu tak jawab sendiri? lu selalu suruh gua buat keje ikut arahan lu.. bila gua ikut pastu ada masalah... lu kata gua tak ikut cakap ko... bodoh ke apa ko ni? lu ni kongkek aje pandai.. gua rasa tak pandai pun.. pasal tu dah 6 taun kawin takde anak lagi...padan muka lu.. kalau tak anak2 lu tanggung je dosa kering lu tu. Hei sekarang ni gua nak bagitau lu gua yang selalu buat keje tau bukan lu.. mestilah gua lagi tau dari lu.. jgn nak buat pandaila gua tau lu satu apa pun tak tau.. lu tu haprak... taik minyak sial... muka macam babi+biawak+siamang+georgebush=lu
siaaaalllllllll nantilah gua dapat sen banyak gua beli kompeni... gua buat lu keje cuci syiling... hari2 lu boleh dongak sebab skrg lu pun suka jalan dongak.. macam bontot ayam... afrika...

Lepastu di bahagian bawahnya ada perkataan ini..
Halo melayu saya sini kerja cuci juga ini toilet saya cuci amacam mau kasi cuci ini news paper ada sini panjang juga... saya bos banyak marah sama saya ini lantai tara bersih juga.. sekarang juga awak kasi cuci...otak tara punya melayu

Aku tak tau lah samada yang tulis bahagian bawah tu bangla ke melayu ke atau bangla diajar oleh melayu tapi memang ditulis dalam bahasa melayu..

nota: tandas awam ini boleh dijumpai di satu tempat awam. klu: sepanjang pantai morib sampai port dickson ikut jalan pantai.. kalau nak tengok carilah sendiri... wakaka

{ 24 comments... read them below or add one }

Ikaa said...

virus ibola?
mahaha
ta pena denga

aku igt lucah mane la..
tjuk da grand dah
:P

ps:tih ak gi morib aku cari keh

unknown said...

kesedaran sivik dah x de
sbb tu jadi mcm tu

joegrimjow said...

antara bos yg mengong

Lemangcute Comel Yang Dilindungi said...

Luahan hati yang cukup telus dan mendalam...

Ulasan catatan cleaner
Newspaper? hahahaha... susah dier nak explain apa yang terpendam dlm hati dier..hik..hik..hik

Yaniez said...

adeh.. lawak tul...
teringat kat tandas kompeni lama tu...
dak2 vietnam & indon conteng dinding toilet... ekekeke...

Kapten Luffy said...

ni dah kira TENSEN GILA sama bos ni ;p

alien said...

marah boss dpn2 r berani..
org cakap "cool"..
hahaha

nikillas said...

wahahaha.. marah siot org kat bawah tu.. hahahaha.. bahasa melayu tunggang langgang..

nonna manis said...

kasian tiada tempat nk luah kan perasaan...di toilet pun boley la

Hanis said...

hehehe.
ni mmg kes tak puas atie btul.
sedey pon ade gak dgr rintihan pekerja.
zalim sungguh si bos tu ek.

Zoul said...

Cookie Monster

Ok..ok aku tunggu kat gerbang masuk Morib...hik hik

Zoul said...

KhairiL's

Wa ka ka.. dua-dua kene masuk kelas kesedaran sivik nih...

Zoul said...

joegrimjow

Aduhai bos.. jagalah hati anak buah tu...

Zoul said...

lemangcute@chah

Apa nak buat.. boss dier tak bagi chance bercakap kot...

Zoul said...

Yaniez

Eh vietnam conteng camner rupa tulisan dier ek..?

Zoul said...

Monkey D Luffy

Tensen giler tahap gaban nih...

Zoul said...

alien

Aku rasa bos dier ni pompuan kot.. jd malu-malu kucing nak slow talk..

Zoul said...

nikillas

Yang buat aku tergelak yang bahagian bawah tu la.. nak enter frame gak..

Zoul said...

nonna manis

Bukan setakat toilet.. public toilet lagik tuh...

Zoul said...

Hanis

Memang ramai bos yg zalim tp tak sedar...

Kipas said...

haha... tempat luahan perasaan... strategik gitu... lalala~

Zoul said...

Kipas

ha ha ha.. aku pun rasa cam gitu lah... sambil cangkung carik idea.. muahaha

atsie said...

hey.. thanks for sharing, its kinda interesting :)

Jaws said...

menarik seh..
luahan hati dan perasaan..
memang tak puas hati kaw dia ni..

Post a Comment