Melayu Maya

by Zoul on 21 April 2009

Diari seorang jejaka melayu pada tahun 2021..

Nov 2020: Aku tengah melayan YM.. tiba knock-knock! hei ID sapa ni? Nak chat dengan aku.. aku no hal..access granted. Seorang gadis yang mengaku secret admire.. dah lama dia kenal aku di Friendster dan Facebook. tapi baru hari berani direct chat kat aku... meira nama dia..

Nov 2020: Aku tengah syok kat meira.. setiap hari YM dia atau aku Google jer dia. Dia kata dia tinggal di Putrajaya.. aku search google map... nampak bumbung rumah dia.. jadilah

Dec 2020: Miera jadi pengunjung tetap blog aku.. macam-macam komen yang ditinggalkan nya.. tapi paling kerap kat shout box.. hai buchuk.. itu ID dia.

Dec 2020: Pertama kali tengok wajah miera.. itupun kat 3G jer. boleh tahan comey..

Dec 2020: Terima sms SOS dari miera.. mintak tolong cepat pinang dia.. mak bapak dia nak kawinkan dia dengan taukey cyber cafe.. aku kata set aja.

Dec 2020: Aku pinang miera.. mak bapak aku pinang miera guna video conference.. cincin aku hantar guna fedex.. Yes pinangan ku diterima.. TQ TQ to miera's parent.

Jan 2021: Setiap hari aku video chat dengan miera.. best, dia manja.

Feb 2021: Hari Raya.. aku hantar kad raya kat miera.. dia suka.. tak sia-sia aku email kad raya tu..
miera mintak duit raya.. aku transfer kat akaun paypal dia USD200.00.

Feb 2021: Hantar ketupat ke rumah miera.. pos laju pun ok juga.. mak miera sms.. ucap terima kasih.. sama-sama.. mak! (ih.. mcm tak biasa plak)

Mac 2021: Aku war-war kan pada blog, friendster,SMS&MMS.. aku maklumkan semua yang aku akan mendirikan rumah tangga dengan miera..

Kandungan jemputan:

Salam to all.. saya akan melangsungkan perkahwinan dengan miera (ala finalis OIAM tu.. tapi kalah) pada 15hb April 2021.

Sumbangan boleh dibuat terus ke akaun paypal atau egold saya.. akaun ID ohpoyo@gugel.com..
Bagi mereka yang sudi untuk memberi hadiah sila hantar ke PO Box 226, Jalan Kuching post office.

Aturcara majlis:
8:00 pagi - 9:00 pagi majlis akad nikah secara video conference.
9:00 pagi - 9:00 malam majlis persandingan secara video conference.. (muzik ditaja oleh Imeem)

Perhatian: sila pastikan akaun internet anda adalah aktif untuk memastikan anda dapat mengikuti acara ini dengan aman damai.

April 2021: Aku dah nikahkan oleh pak imam secara video conference dan disaksikan live oleh seluruh keluarga dan rakan-rakan semua.. sekali sebut... beb!

April 2021: Malam pertama.. aku tidur dengan miera.. adus bil 3G aku melonjak lah nih.. Bayangkan dari pukul 9:00 malam sampai pukul 7:00 pagi aku on 3G sebab nak online dengan miera.. yela malam pertama isteri kena lah tidur dengan suami kan.. walaupun sekadar peluk handphone..

April 2021: Miera mula order McD untuk sarapan aku.. hantar terus ke rumah aku, depan pintu lagi... thanks miera.

zassssss....................................May 2035: Aku belum jadi bapak lagi.. aku tak tau pasal apa.. adakah video streaming aku yang bermasalah ker? Apa yang aku tau.. miera kata lepas tengok tu .. dia kata dia lega.. aku pun lega gak.. tapi apa masalahnya ya? Syarikat kurier kata.. sample dah selamat dihantar ke rumah miera..

Oh.. aku dah tahu pasal apa... miera tak ikut manual dengan betul.. sebab waktu download internet down.. jadi dapat separuh aja manualnya... hai..miera..miera

{ 32 comments... read them below or add one }

unknown said...

haha
best citer ko
biasa la kan dunia tanpa sempadan
tapi aku tau apa masalahnya

Zoul said...

KhairiL's

Mak ai.. ko dah tau masalahnya.. hebat lah ko ni yer... hik hik

humbleandmodest said...

betul2 high-tech nih...
masalah..
haha~

Jaws said...

payah nih bro..
macam gini rupanya jgn hidup ler..
takde masyarakat langsung..
semua nilai murni dah hilang..
yg ade cume perasaan..
tapi itupun tak kesampain..
tak puas idup cma gitu..
hehe...
kalo dah kawin, dok ler sekali..
macam takde nafsu plak...

oyen said...

erm, kalaw cenggitu wat virtual nyer BF bleh ta?
at least ley pilih ciri2 yg dikehendaki.

ngahaahah!

tingtong! sok order sampai.

cam post aku dlu.-->
http://bloodredkonflik.blogspot.com/2009/02/i-would-like-boyfriend-please.html

Selamburb said...

manual ngan sampel lain mcm je maksudnyer..
hanya 18+ faham..hehe

nikillas said...

ni dah high tech gegile ne.. tak pernah bersemuka secara live.. nak2.. kawen pun guna vid conference neh..

Jard The Great said...

bole buat org gler la kalo hubungan jadi camtuh.. ahahaha..

Lemangcute Comel Yang Dilindungi said...

cih..cih.. berkerut2 kening lemang membaca ceriter nih...cukup mencabar minda!! dushhh!

a.b geldofg said...

bgitulah riwayat blogerwan dan blgerwati

StingRay said...

aku rasa nak buang air lah....tapi malas ke tandas.....



buang secara wireless buleh?

buatnya DC masa tengah buang...mampos...

Hanis said...

hehehe..
cis. adakah ini keburukan teknologi bila disalahguna+diagung-agungkan masyarakat?

aissh~

Zoul said...

humbleandmodest

senang tu bro.. semua pakai online jer...hik hik

Zoul said...

Jaws

Ini semua gara2 virtual reality nih..

Zoul said...

oyen

bukan tu jer.. tak lama lagi boleh pilih laki/bini pakai catalog jer...

Zoul said...

Selamburb

Hu hu hu.. cam biasa jer kan..kan.. kan

Zoul said...

nikillas

Barulah melayu maju namanya... bangsa lain tak berani buat nyer...

Zoul said...

Jard The Great

Mau tidak.. asyik manual jer... he he he (ketawa jahat)

Zoul said...

lemangcute@chah

Ini memang kisah minda melayu kini.. semuanya nak senang.. hi tech...class.. kononnya..

Zoul said...

a.b geldofg

wakaka...akhirnya tak de yang mewarisinya...hrmmm

Zoul said...

StingRay

kena ada backup awal2 tu.. klau tak...paarraaahhh

Zoul said...

Hanis

mari kita fikir-fikirkan....

Kapten Luffy said...

itulah kawen yg paling x best!

Zoul said...

Monkey D Luffy

Aik jgn plan nak buat cam tu plak.. kapten oi..

paan said...

memang tak leh tahan citer nie...

Zoul said...

paan

he he he... tahan bro..tahan..

en_me said...

ghitewww erk..

Zoul said...

en_me

Iiiyyyaaa... awookkk!!

Anonymous said...

Salam....first time link..
Menarik la cerita bro..hehehe
Tapi masalah "tu" memang tak leh selesai secara maya....miera..miera...

Zoul said...

sebaliktabir

... hukum alam tu.. ada idea camner nak ubah...

Anonymous said...

wah best cite ni... blh aku jadikan short film tak? credit nama ko sebagai idea / penulis skrip... amacam? huhuhu

Zoul said...

gerektua

Wakaka.. buat film 3 jam mcm hindustan pun bleh wo... hik hik hik...Awoookkk!

Post a Comment