20 Blog Inspirasi Terbaik Malaysia

by Zoul on 03 January 2010

Salam.. Macam biasa bila ada kelapangan aku menjelajah seluruh pelusuk dunia maya. Aku membaca dan mengomen mana-mana entri blog yang aku singgahi. Antara sedar dengan tidak rupanya ada beberapa blog ini memang aku tidak pernah miss.. boleh aku katakan aku akan kunjungi setiap hari. Harapan aku, mintak-mintak dia update blog dia.. aku suka dengan entri mereka. Sebenarnya ada dikalangan blog tersebut hanya aku kunjungi sebagai silent reader sahaja manakala selebihnya aku tinggalkan jejak. Maklumlah siapalah aku untuk menonjolkan diri di blog-blog yang 'otai' tu kan..

Aku nak kongsikan blog-blog ini dengan sesiapa saja.. terutamanya yang sedang mencari inspirasi dalam berblog. Maksud aku, mungkin ada diantara kalian yang mencari inspirasi untuk menulis artikel yang menarik, menambah pendapatan, menjadi 'famous', beriklan dan sebagainya. Aku tidak akan membuat 'review' untuk blog atau laman web tersebut biarkan kalian yang mengunjungi dan menilai. Oleh kerana laman tersebut memang telah terkenal di Malaysia dan sebahagian dunia.. adalah berkemungkinan anda akan mengenali mereka. Sebenarnya 20 blog terbaik tu aku yang letakkan 'ranking'nya mengikut pandangan mata aku dan ilmu yang aku dapat dari mereka.

Baik.. ini senarainya mengikut ranking CUIIT..



1-JUSTKHAI 














2-SENSASI SELEBRITI















3-BEAUTIFULNARA














4-NOKTAH HITAM














5-KNIZAM ARTWERK














6-KAMPUNGBOYCITYGAL














7-JOMPHP 














8-SMARTUSAHA














9-CYPHERHACK














10-FAISAL TEHRANI 














11-MUHDSUHAIMY 















12-SAIFULSHAM 















13-TOPOTATO














14-LAIKEPO














15-BLOG AZHAD














16-MENTEIL














17-KILL-VEARN














18-LUFFY @ AH FATT - Hilang kejap pegi bertapa kat Gunung Ledang














19-EZHAN-ARTWORK














20-CHEDET














Ada lagi tak blog yang bagus-bagus.. boleh aku terjah..

{ 42 comments... read them below or add one }

Amoi said...

sama2. suka bc justkhai. hihi.

Jard The Great said...

pehh.. rajin ko senaraikan.. thanks for the links..

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Wah.. Mmg sgt inspirasi ni.. Huhu.. Slalu baca yg hiburan2 tu jek laa.. Ooppss. Blog ah fatt pn best.. ;)

~ thanx for sharing, sbb ade gak blog yg ku tak penah jengah lagi tu.. huhu..

hisham said...

salam bro..bagus ko wat cmni...leh aku terjah2 blog dorang tu...tq bro..

Selamburb said...

ish2..banyak yg best2..
tp naper x tersenarai biskoot, boonto ngan theboguscircus..hehehe

Shaffik said...

Good work and info yang baik..nice job bro..

kawie2020 said...

aku pon ade masuk blog2 yg ko senaraikan.. bagi aku paling best chedet arr.. ahfatt pon memang best...

Abe Long said...

hohoho...

nk g terjah blog2 otai la...

Pocket said...

pocket actually mengharapkan blog pocket termasuk,
heheheh silly me:)
lagi doploh tahun la wei!! :)
kata pocket kepada diri sndiri^^

tp akan diushar blog blog ni n amik teladan.
memoga tomypocket pun cemerlang gemilang ikan semilang
nanti:)

baincardin said...

Thank you for the info! mmg menarik semua blog² ni.^_^

*Khamis ngan Jumaat, Pusat Darah Negara dibuka hingga 8 malam, yay! ^_^

Anonymous said...

faisal tehrani tu bukan ke penulis novel?

Naz said...

blog aku x ok ker? hehehehe

nora said...

artis-artis nyah rajin terjah..
asal che det no 20?
sedih dah ni..

azizan4444 said...

agknye thn bile blog aku nk msk dlm 20 list ko ni bro?hahahaa

Mr.Bintang said...

blog aku masih x layak lagi.. hahaha.. :P

said...

blog cik yanie gebu tak tersenarai..
hehehhehe

sharamli said...

chedet dpt n0 20?

ezhan_artwork said...

eh.. my blog pon ade.
wah...terharunye...
ni yg kene slalu support blog ni (ambik hati)
hihi...
rajin2 la terjah lagi ye

cik husna said...

owh..thanks sharing..tp byk blog lelaki..
cube blog ni..popular..
mcm artis..
http://redmummy.com/

CypherHackz said...

Thanks kerana meletakkan blog saya di antara blog yang dijadikan sebagai inspirasi. Walau bagaimanapun, akan saya usahakan untuk mengupdate blog saya itu selalu. Thanks lagi sekali.

Owh ya, kalau berminat, saya juga mempunyai personal blog yang boleh awak kunjungi. Sila lawatinya di www.blogaku.net Terima kasih...

en_me said...

blog vukanlarr hakmilik kekallls.. ehehe, salamm tahun baru abang nazz ittewww

Nazz said...

Aku suka bila dia start mengarut... hi hi

Nazz said...

Sama-sama ek..

Nazz said...

Terjah jgn tak terjah...

Nazz said...

Bukan tak tersenarai bro.. tapi dah banyak sgt tu.. tiap2 hari aku kena terjah carik ilmu..

Nazz said...

Ah Fatt.. taukey hantu tu ker..? hi hi

Nazz said...

Akan ku terjah sekali lagi blog pocket tu yer..

Nazz said...

Dah derma dah.. aku berjaya melapangkan jugak waktu aku.. thanks for the info..

Nazz said...

Ye betulll.. aku kan nak jadi novelis.. hi hi

Nazz said...

Ok bro.. jgn risau akan ku listkan sekali lagi... kali ni top 100 plak.. dan tolong klik kat share this biar satu cakrawala tau.. he he

Nazz said...

Aku letakkan rank bukan ikut populariti tapi ikut ilmu yg aku dpt.. sesekali aje aku masuk blog politik... buat sakit kapla.. hu hu

Nazz said...

Sekarang pun boleh bro...

Nazz said...

Hrmm... jgn la ckp camtu.. sob sob...

Nazz said...

... ni lah masalah aku.. bila awek tanya jer.. terus terkedu..hi hi

Nazz said...

Saja jer letak kat 20.. blog dia tu mana boleh lawan.. oooooottttaaaiiiiii tu..

Nazz said...

Selalu aku terjah ke sana.. tp silent reader jer.. korek ilmu..

Nazz said...

Terim kasih aku ku liwat eh eh.. lawat ke sana..

cikamoi said...

aku nak test jap kotak komen baru ko neh. haha

Nazz said...

Silalah yer....

Nazz said...

Wui.. aku dah pegi dah.. memang best blog dier...merah lagi tu...

menteil said...

thanks! :P

husna said...

dh lawat ek..best kan..haha..leh jd sumber inspirasi blog tu..tp kdg2 x lrt nk view blog dier coz entry dier manyak tul dlm shari..huhu..mcm artis kan femes dier..yg xleh than pndptn yg dier dpt mlalui blog tu..ribu riban..phewwww...

Post a Comment