Amaran buat Kapten Luffy atau Ah Fatt

by Zoul on 06 January 2010

Maaf.. tapi aku memang marah betul dengan blogger tegar seorang ni.. sapa lagi kalau bukan si Luffy atau Ah Fatt..  Dulu aku tak lah marah sangat dengan dia ni. Selalu jugak aku pergi terjah blog dia...Tapi sejak dia buka blog baru ni hati aku menggelegak rasanya. Apa dia ingat dia tu femes sangat ke? Aku tau lah kadar penerjahan blog dia memang boleh lah tahan cuma kurang sikit je dari chedet. Kalau nak dibandingkan dengan blog aku ni.. mau jaraknya antara Windows 95 dengan Windows 7.. jauh tu. Tapi itu bukan ukuran untuk buat aku sakit hati.. Semua ni bermula bila aku start dapat menjejaki blog baru dia tu la.. blog lama dia dah di hantar ke Pusat Sains Negara buat bahan kajian dan Bahan Pameran. Korang tau.. 2 hari aku demam, sakit kepala dan tak boleh tidur gara-gara si Luffy tu....

Dah 2 hari juga aku mengadap PC dan Laptop aku tanpa rasa was-was. Gara-gara si Luffy juga lah aku memendam perasaan sampai komen dalam blog aku ni pun aku tak balas.  Aku ingat aku nak panggil dia Luffy si Virus atau Virus Ah Fatt.. banyak bawak penyakit la dia tu. Puncanya aku dah lama minat kat sidia tu tapi aku was-was nak mulakan. Tiba-tiba si Ah Fatt mulakan dulu.. mau aku tak angin satu badan.  Eh aku ni dah setiap hari tanya dengan kengkawan, tanya dengan blogger, check website.. ok ke dia tu. Baru dapat berita dia tu ok.. Ah Fatt sudah potong stim la... 

Sapa dia tu..? la pasal apa tak tanya dari tadi..? Bukan sapa tapi apa.. sebenarnya dah lama aku nak letak DISQUS punya komen sistem kat blog aku. Aku minat pada dia punya thread comment system.. maklumlah Blogger belum dapat duit kutu yang nak dilaburkan. Nak guna Intensedebate harap muka dia jer lawa.. tapi katanya banyak masalah. Nak guna Js-Kit .. tak mampu (kene bayar). Tu pasal la bila aku pegi blog si Luffy rupanya dia dah guna dulu. Tu yang buat aku ambik keputusan untuk guna DISQUS dalam blog aku ni. Dua hari aku mengerjakannya .. sebab aku punya template highly customize.. maka aku kena buat manually.

Godek punya godek.. apa pun tak jadi. Bahagian kepala aku jadi sakit, itu tak termasuk beberapa 'bahagian' yang lain. Akhirnya aku buat keputusan.. buat aje template baru. Dan akhirnya.. dengan ini aku mengumumkan ..Blog Cuiit comments powered by Disqus. Jadi kalau nak tinggalkan komen sila tinggalkan sekali link anda. Kalau tidak.. juling mata aku nak cari alamat rumah korang untuk aku terjah balik. Buat si Ah Fatt, ko jangan nak tukar lagi sistem komen ko..hi hi. Ok damai lah.. damai lah..Tajuk kat atas  tu saja aku buat macam tu supaya korang boleh datang sini, lepas tu  komenlah kat komen form yang baru tu yer. Malunya aku.. orang lain dah berzaman khan guna benda ni.. aku gak yang ketinggalan sejarah. Lagi satu.. buat si Ah Fatt, sebab ko tak marah.. aku tinggalkan link ko banyak2 kat sini.  Tahniah bro.. sebab jadi tuan punya blog yang antara paling tinggi kadar terjahannya.. tu kalau letak iklan kat situ.. dah lama dah ko main golf dengan Bill Gates sebab dah kaya raya. Eh bercakap pasal Bill Gates.. cuba masuk blog Bill Gates yang lama dulu kat SINI (Blogspot).. sekali dan pendek aje dia tulis .. komen yang menerjah 3000 lebih.. walawe..

Ok.. dah la.. bolehlah komen.. aku chuss dulu..

{ 36 comments... read them below or add one }

selamburb said...

hihihi..igtkn marah nak perang blog..
rupanya pasal komen..
hahaha..apa da..
tido lu la..
zzZzz

__A_YAHOO_USER__ said...

lor....
ingat perang beso td...
hahahaaaa

Nazz said...

Wakaka.. jgn mare.. aku tgh panas ni baru balik dari blog si Luffy..

Nazz said...

... Keh keh keh!!!!

farhana87 said...

Wakakaka.. Adesss.. Dah agak dah, musti ade kelemumur di sbalik rmbut ni.. Hahahaha.. ;p

Hoyeh hoyeh.. Boleh komen sampai lobam arr pasni ek nazz.. Haha.. ;)

~ Intense debate tu okey gak tapi 5 hari gune dh ade probs plak, tapi suke function comment luv dia.. huhu.. rasa sayang sangat..

cikmemy said...

la..memg gempak da tajuk dia.hehehe..disqus memg cam best.tapi aku selalu malas nk tgal komen kat blog yg pakai disqus.lambat!

lifesaver84 said...

aku pon marah jgk

Azah said...

comel la blog ni...
hoho...
sape si Ah Fatt?
berebut komen ke mcm mana ni?
kurang faham..

husna said...

owh..memg psiko pnyer tjuk entry..hehhe

cikamoi said...

ingatkan nak bergaduh kat blog. haha.


(http://rojakstory.blogspot.com)

Nazz said...

Hu hu.. kome sampai lobam ek.. Intense Debate pun aku suka.. tp bila aku dengar dia ada banyak masalah ...trus cancel. Tp camne pun aku tetap suka klau Blogger boleh sediakan thread comment system cam yg WP buat tu... tp entah lah..

Nazz said...

Ala... jgn lah malas.. lambat sikit jer tu.. nanti aku blanja menonton blog Ah Fatt nak...?

Nazz said...

Aikk... marah yerrrr...?

Nazz said...

Adusss... ala si Ah Fatt atau Kapten LuffyDeMonkey tu.. Aduyai Kapten.. ada awek tak kenal ko nih.. camne nih..? Klik jer kat link dier tu.. ada kat entry..

Nazz said...

Hrmmm.. hi hi

Nazz said...

Tak .. tak .. kitorang tak gaduh pun.. malah si Kapten pun tak kenal aku.. camne nak gaduh.. ni nak kene pg jumpa dier mintak maaf sebab pakai nama dier nih.. hu hu

cikmemy said...

erk~belanje mcd kenyang gak.belanje blog ah fatt lapar ...xmo.xmo.

Nazz said...

Ok lah aku beralah.. aku belanja McMaggie yer...

cikmemy said...

holoh.holoh.xpela.da kenyang~

Nazz said...

La.. ye ke.. aku tengah rendam dalam mangkuk tu..

Nazz said...

Eh.. nape tak tinggalkan link...?

aidi-safuan said...

cehhhh

Fatt Chin Choy said...

eh berani ko cuba benda ni
ada org yg problem gak
tp aku setakat ni ok jer
hehe

Nazz said...

Aku blasah jer.. nanti klau ada problem aku buat threaded comment form sendiri, pastu bagi kat Blogger suruh diorang pasang kat Blogger...

snoop said...

aku ingatkan perang ke ape td....ekekekke..

KertaZ said...

Mati2 aku ingt ada perang beso td.. Haih.. Bkin suspend btol lah..

mytafa's site said...

a'ah la...blog bill gate tu....3+++ komens??? gilos terkezut pakcik

Jard The Great said...

hehe.. da pakai disqus gak..

Nazz said...

Perang jugak tu namanya.. perang psyko...

Nazz said...

perangnya tak besor... gelak je besor.. wahahaha

Nazz said...

Hrmmm... ntah bila lah blog aku nak capai camtu punya banyak komen... yg spamnya pun banyak lah...

Nazz said...

Iyalah... aku dengki tau... klau dh ramai kengkawan pakai... aku pun nak pakai gak lah...

azizan4444 said...

wooo..br mntap pakai diqcus ni bro...kapten mmg power..semua die da try...hahahaa

Nazz said...

Dia ok .. tp slownya yg tak leh blah tu...

selamburb said...

hehehe..shoutmix nyer sorok mana ek..?? cari2 x jumpa pulak..ekekeke

Nazz said...

Aduss.. bro.. shoutmixnya aku dah kuburkan.. dah la blog aku ni berat.. dia lagi memberatkan.. tp kalau ada permintaan mungkin terpaksalah aku gali balik kuburnya...hi hi

Post a Comment