Gadis yang jengkel dan poyo

by Zoul on 20 January 2010



"Geng! minum la dulu..." Jerit seorang kawan aku sewaktu aku melintas di depan sebuah kedai minum.
"Jap, aku cari parking.." Balas aku.

"Susah betul nak cari parking hari sabtu ni" Aku bersungut.
"Yehaaa.. ada sebijik keta nak kuar tu.."
Serta merta aku pasang signal.. tik tik tik..

Honk! seorang pemandu di belakang aku membunyikan hon keretanya..
"Geduak betul.. tak nampak ke aku dah pasang signal ni.." aku bersungut.
"Ah pedulikan lah.." Aku buat muka selamba dan buat tak dengar.


Kebetulannya kereta di depan aku tu lambat pulak nak keluar.
"Terhegeh-hegeh..macam penagih.." aku bersungut lagi.

Kemudian dengan perlahan gaya baru dapat lesen L kereta tu bergerak meninggalkan tempat parking.
"La patutla, pompuan rupanya.." kata ku bila kulihat pemandu kereta tersebut.

Gear ku tolak ke D.. baru hendak bergerak, tiba-tiba sebuah kereta Suzuki Swift  berwarna merah yang entah dari mana datangnya terus masuk ke parking tadi. Apa lagi angin satu badan lah.

"Tak pa sabar... sabar..." aku cuba menenangkan diri.
Aku keluar dan terus mengetuk cermin bertinted kereta merah tadi.
"Ya kenapa..?" Seorang gadis comel keluar dari kereta tadi.
"Cik, tak nampak ke.. kan saya dah bagi signal nak masuk sini.." aku beritahu dengan gaya gentlement.

"Apa aku kisah..!" jawab gadis tadi dengan berlagak.
"Tau tak, aku dah tunggu 5 minit nak masuk sini tau.. tiba-tiba ko main celah kangkang je terus masuk ye.."
"Kenapa tak puas hati..? Dengan pompuan berani lah, tak pe kejap lagi abang aku datang.. tau la nasib ko.." kata gadis tadi sambil menelefon seseorang.

"Tak pe aku tunggu.." kata ku.

Honk.! honk..! kereta di belakang aku membunyikan hon nya lagi. Aku bagi isyarat.. blah la.
Tidak berapa lama datang seorang lelaki dengan gaya heronya dan dari jauh macam aku kenal aje mamat ni.

"Bang! ni la jantan yang kita cakap tu.." jerit gadis tadi.
Aku lihat budak lelaki tadi pucat semacam bila dia tengok muka aku. Aku tak tahu lah kenapa, mungkin sebab body aku yang berotot-otot agaknya .. hi hi.

"Hah.. sekarang macamana? awek ko ni bukan main lagi kuang ajor dengan aku" herdik aku pada budak lelaki tadi.

"Yaaang.. alih la kereta tu" rayu budak lelaki tadi pada gadis tersebut.
"Bang, jangan buat malu la.. lawan je la".. "Selalu abang main henjut aje, kenapa kali ni berlembut pulak.."

"Sebenarnya... sebenarnya.. bukan abang tak mau lawan.. tapi...."
"Apa tapi..tapi.." Kata gadis tu.

"Dia ni boss abang la.." kata budak lelaki tadi.

Aku cuma senyum sikit saja.. dan entah power apa yang aku ada, tiba-tiba gadis tu terus masuk kereta dan keluar dari parking tadi.

Sampai hari ni aku tak tau.. kenapa ya? hi hi

*p/s Foto di atas tu tidak ada kena mengena dengan entri ini, aku dapat dari auntie Google bila aku taip "Gadis Poyo".. tak percaya... cubalah.

{ 32 comments... read them below or add one }

husna said...

hahaha..nsb bek muka ak xde kt gmbr "gadis poyo" tu..fuhhh..selamat..hehe..
boss ke ni??nk mtk kjer kt boss bole??hehe

lifesaver84 said...

mesti anak buah ko tu malu..sian jgk..tp pompuan tu mmg gedik

butangbiru said...

agak ganas ayat kat sini
haha..
enjoy..

lemangcute said...

huhuhu... sungguh drama...

farhana87 said...

Fuhhhh.. Ape laa prasaan ko time tu kan.. Mst banggaaaa.. Hehehe..

~ betul ke ketul2? wakakaka..

h4ni3 said...

hihi

ini benar2 kejadian ke ni?

Nazz said...

Isninnya.. bila dia dtg keje langsung tak bercakap dengan aku...

Jaws said...

haha...
ni citer betul ke citer tipu?
haha..
kalo aku jadi awek tu memang aku malu giler..
ooo..ko bos erk?
bos company mana?
hehe..

Nazz said...

kerja..? boleh..boleh..boleh..
apa yang penting "KERJAsama..!!"

hi hi hi

Nazz said...

Sebenarnya.. muka dia memang comel..
aku tak tipu... memang comel.. tp
perangai mcm siamang...
huh..!

Nazz said...

Ganaz.. ia ker?
Ganas kat ada makna tu...

Nazz said...

Tu la.. harap2 adalah penerbit drama yg lalu sambil baca entri ni.. hi hi

Nazz said...

Bangga tu tak la.. tp kembang idung sikit jer..
Ketul.. memang betul.. klau kat bah perut tu kan..
org lain ada 6 ketul.. aku seketul besar... wakaka

Nazz said...

Adus.. kalau lah aku boleh rakam kan kejadian itu.. hrmmm

Nazz said...

citer betul la bro..
pasal kompeni tu.. aku belum bersedia nak kongsi lah bro..
laen kali yek..

husna said...

hahha..nsb bek..ingtkn nk ckp bole blah..kihkihkih

ieQa sWetLuv said...

last2 ngalah gak.. benci gile tgk org yang suke cross line sukati curik parking.. pena kene byk kali gaya gini rs cam nak balun je org tu.. sabar2.. huh

selamburb said...

haiyaa..igtkn six pack..
rupanya...big boss da..

Nazz said...

Aku punnn.....

Nazz said...

Tak lah big sgt... hi hi

zumawamba said...

fuhhhh!! *lega*
nasib bek r xde gmbr aku dlm gmbr makcik google tu..

ahahahaa~

Nazz said...

Itu first page.. ntah2 kat 2nd page ada kot.. har har har

lalatulips said...

ada jugak ke minah cm tu??
sianye mamat pakwe dia tu
tp dh mmg sekepla, cocokle tu
ko bg je notis amaran

hydir said...

kekuatan hang tuah bukan di keris mahupun di tenaganya ..
kekuatan nazz bukan di otot mahupun di senyumannya tp kekuatannya terletak di ......

PANGKATNYA! .. hahahaha

jue said...

ee.. biadab gile pompuan tu. aku pompuan jgk, tp xde la nk poyo cmtu. kalau ngn aku, aku lempang jgk die kt ctu.

pastu yg the end cite ni best la, padan muke, malu je pompuan tu. yes2 awok menang! huahua

nina00 said...

hahaha.. agak222 la tgk kiri kanan nak masuk parking tu..

Nazz said...

Dia takut nak bercakap dgn aku pun dh kira macam kena amaran lah tu..

Nazz said...

.....aduih.. ni yg malas tulis klau ada kena mengena ngan aku nih.. hek hek

Nazz said...

Tapi kan.. seyes aku ckp.. awek tu comell.. tu yg nak lempang pun rasa mcm berat jer.. hi hi

Nazz said...

Dia geram pasal aku lambat sgt kot...

shazali said...

*kali ni emo cket*
ini sebab la aku ANTI pompuan poyos.......
ANTI ANTI ANTI
aku rse ANti Dadah pon x se-ANTI aku kt POMPUAN POYOS

Nazz said...

Apa kata klau pompuan poyos tu.. comel dan memikat hati.. silap haribulan mau aku yg jd poyo tau.. gulp!

Post a Comment